Re: Problem: DIMMy dla p³yty TX-PRO

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Thu 18 May 2000 - 02:15:27 MET DST

On Wed, 17 May 2000 13:38:30 +0200, Jaroslaw Staniek
<js171864_at_zodiac.mimuw.edu.pl> wrote:

>I tu ma³e ale: po¿yczy³em od kumpla 64MB DIMMa 100MHz i za nic nie uda³o
>mi siê umie¶ciæ DIMMa w slocie "DIMM 1" -wydaje sie, ze szczelina w
>slocie jest za waska, w zwi±zku z czym pamiêæ tylko dotyka (le¿y na)
>stykach.
Jesli to jakis PCChips (a pewnie tak) to zupelnie normalana sprawa.
Rozwiazaniem jest albo zainstalowanie pamieci jeszcze rzed montazem
plyty w obudowie albo wsuniecie pomiedzy plyte a obudowe jak najblizej
slotow DIMM jakies podluznej podkladki (listewki itp) w celu
unikniecia nadmiernego wyginania samej plyty. Wszystko oczywiscie
zalezy czy obudowa umozliwia taki manewr. W moim wypadku swietnie
sprawdzaly sie pisaki "Schwan stabilo point" :-). Po montazu mozna je
oczywiscie usunac. Generalnie gniazda pamieci w tych plytach sa
koszmarnie wykonane i dlatego sa takie problemy.

Jesli chodzi o instalacje DIMMa 64 MB to u mnie dzialalo (PC100)
co nie znaczy ze tak bedzie zawsze.

>* Czy jest jaki¶ podzia³ na DIMMy
> a) dla Pentiumów I;
> b) dla nowszych?
generalnie to chyba mozna podielic je wg. specyfikacji: PC66, PC100 i
PC133. Mechanicznie niczym sie nie roznia.

>* Co powinienem kupiæ nie chc±c zmieniaæ p³yty (czyt: ca³ego "osprzêtu"),
>a chc±c mieæ pamiêæ, której nie bêde musia³ siê za chwilê pozbywaæ?

Pamiec min 64MB PC100 a lepiej PC133, jednak warto wczesniej sprawdzic
czy bedzie poprawnie dzialac z Twoja plyta.

Pozdrawiam
GLide