Re: czyzby uszkodzony monitor?

Autor: DeGen (degendan_at_hotmail.com)
Data: Mon 15 May 2000 - 14:12:13 MET DST

Hubercik <hubercik_at_free.net.pl> wrote in message
| Witam!
|
| Pisze z zapytaniem, czy ktos wie, co to moze byc.
| Gorna czesc ekranu wyswietlana przez monitor jest troszeczke przesunieta w
| prawo (pasek grubosci ok. 5mm) w odniesieniu do reszty wyswietlanego
obrazu.
| Nie moge tego niczym wyregulowac, albo nie wiem czym jeszcze mozna to
| zrobic. Czy w srodku monitora moze byc jeszcze cos do jego regulacji? Na
| razie staram sie go nie rozkrecac.
| Mam monitor ProView 15" PV-564 i Rive128.

Hmmm. Masz Rive? To sprawdz czy nie ma ustawiania programowego przesuniecia
obrazu. Moje sterowniki przewiduja cos takiego i moge sobie sporo przewalic
go na ktoras ze stron. Mozesz sprawdzic to jeszcze po max rozjasnieniu i max
kontrascie. Gdy obraz przesuniety programowo - kineskop bedzie swiecic tam
gdzie odchylanie pracuje, i bedzie to ten twoj pasek 5mm.
Jesli nie to sprawdz moze z tylu monitora sa potencjometry, albo chociaz
otwory w obudowie na trymery do regulacji. Jesli nie to raczej nic nie
poradzisz bo pewnie masz OSD i wszystko kontroluje procesor w granicach
ustalanych przez stale kondensatory w stopniach odchylania.
Grzegorz