Re: UPS

Autor: Robert Jakubowski (rjakub_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 15 May 2000 - 07:43:19 MET DST

> Co w praktyce znaczy ,ze UPS ma np 300VA, to jesy moc jaka moze wydzielac
> przez jak dlugi czas ????

Liczba woltoamperow okresla moc znamionowa UPS-a. Aby otrzymac wartosc
w watach nalezy ja pomnozyc przez 2/sqrt(2). Generalnie zasilacze malej mocy
konstruuje sie w ten sposob, aby podtrzymywaly zasilanie przez ok. 5 min.
przy
pracy z obciazeniem moca znamionowa.

> No i jakie oprogramowanie trzeba zainstalowac aby automatycznie po zaniku
> napiecia wykonywal sie shutdown ?

Aby Linuch wylaczal komputer w przypadku zaniku napiecia wystarczy miec
aktywnego demona apmd (RedHat 6.1). Przy czym UPS musi byc wyposazony
w zlacze RS-232 do komunikacji z komputerem. Wiecej szczegolow znajdziesz
w odpowiednim HOWTO.

Pozdrawiam
Robert