Re: CD-RW pod linuxem i problemy z kompatybilnością?

Autor: Slawomir Siwek (slawomir.siwek_at_pse.pl)
Data: Sat 13 May 2000 - 16:52:51 MET DST

W [pl.comp.os.linux] juzer Pszemol <Pszemol_at_polbox.com> napisał(a):
> Przy okazji zapytam o dwie rzeczy:
> - jak wygląda obsługa CD-RW pod Linuxem? Oprogramowanie, konfiguracja?
> - dlaczego CD-RW sformatowany Ricohem 2x2x16 SCSI w pracy nie daje się
> zapisać moim Memorexem 2x2x16 w domu? Pisze, że został sformatowany
> innym programem i aby zostać użyty musi być erase i formatted, czemu?
> Czyta się poprawnie, tylko odmawia przy próbie zapisu: trzeba mieć
> ten sam software tu i tam aby używać tej samej płytki CD-RW?
> Czy ten sam problem będę miał, gdy sformatuję płytkę na tym samym
> CD-RW pod Linuxem a będę chciał zapisać ją pod Windows na tym samym PC?

Wydaje mi sie ze problem jest z UDF (to od zapisu pakietowego a nie wiem czy
dobrze pamietam skrot). Jezeli bedziesz traktowac CD-RW jak zwykla plyte i
nie bedziesz jej formatowac to bedzie zachowywac sie jak zwykla plyta CD-R.
No moze starsze CD-ROMy nie odczytaja jej ale powod jest oczywisty.

Czy istnieje jeden format zapisu pakietowego - nie wiem. Ale ze istnieje
problem to wiem. Zeby odczytac taka plyte zapisana przez EasyCD trzeba miec
EasyCD (caly czas mowie o nagrywaniu pakietowym, formatowaniu i czyszczeniu
plyt CD-RW)

Jesli wlozysz czysta CD-RW i za pomoca cdrecord lub cdrdao nagrasz cos to
sie nagra bez problemu.

--
Sławomir Siwek.
Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA