Re: Nowy dysk,IDE kontr.-problem. - dlugie !

Autor: Onkel Jurak (kurtho_at_web.de)
Data: Fri 12 May 2000 - 20:48:15 MET DST

"PawelG" <pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Po pierwsze sprobuj w biosie wylaczyc obsluge UDMA - w Windows obsluge
> wlacz - moze pomoc .
> Zainstaluj ponownie driver do kontrolera HDD zgodny z Chipsetem Twojej
plyty
> ( CD - rom do plyty glownej ).
> Na plytce instalacyjnej W98 w : Tolls\mtsutil - znajdziesz plik: noide.inf
> wraz z opisem problemu - ktory doraznie zalatwi Ci sprawe .
> Pozdrowka :
>

> Pawel Galazka
> pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl
>
> Hi !
No to tak: posluchalem Twojej rady i w bios przelaczylem IDE Primary Master
na disabled. troche sie zdziwilem, gdy podczas podnoszenia sie, komputer
nadal pokazywal, ze: Prim. Mas.: LBA, UDMA Mode 4, czyli tak jak poprzednio,
ale niech tam, pomyslalem i zaraz doklikalem sie do menadzera, by
uskutecznic druga czesc twojej sugestji ...i okazuje sie, ze Windows sam
teraz przestawil dysk na funkcje obslugi DMA. Zrobilem restart, aby
sprawdzic w biosie czy moze nieopatrznie nie zapomnialem zapisac nowego
ustawienia, ale tam dalej stoi, ze DMA jest wylaczone. Nawiasem mowiac
zainstalowalem, przed tym jeszcze, na nowo Windowsa - tym razem "starego"
czyli nie-SE, ale nie wiem czy ma to cos do rzeczy. Nie mam juz dzisiaj
(czasowo) mozliwosci sprawdzic jakims programem, jak to jest wlasciwie z tym
dyskiem i jak on tak na prawde pracuje, ale dam znac jutro.
tez pozdrawiam:
jurek