Re: Monitor SONY E200

Autor: Robert Daniel Jakubowski (R.D.Jakubowski_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 11 May 2000 - 22:27:19 MET DST

(...)
> Zauwazylem dwie wady:
> 1. charakterystyczne dla kineskopow FD Trinitron zagiecie dolnej krawedzi
> wyswietlanego obrazu. (na to nic nie poradze)
> 2. brak dokladnej regulacji kolorow ( nawet przy ustawieniu 9300K obraz
jest
> lekko czerwonawy)
>
> Mam w zwiazku z tym pytanie. Czy ktos wie czy jest jakis program do
> sterowania tym monitorem przez kabel sygnalowy? Slyszalem kiedys o takim
> programie ale do Philipsa.

Większosc sterownikow do kart graficznych (np. do kart ATI, Creative'a)
oferuje mozliwosc recznego ustawienia krzywej gamma. Jesli akurat Twoje tego
nie potrafia, to jest np. programik Adobe Gamma dolaczany do Photoshopa 5.x
(kiepski, ale jesli nadmiar czerwieni bardzo Ci przeszkadza...). Mozesz tez
uzyc malutkiego Gamma produkcji tajwanskiej firmy EnTech...
Co do programu, o ktorym wspomniales: rzeczywiscie bylo cos takiego ("Custom
MAX" chyba). Byl on dolaczany do monitorow serii "Brillance"; oferowal
jednak takie same funkcje jak zwykle menu OSD.

Wygiecie, o ktorym wspominasz, wystepuje rowniez i u mnie (Sony G200).

Pozdrawiam
Robert