Jak przełożyć dysk z RedHatem na drugi kabelek IDE?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 11 May 2000 - 04:42:19 MET DST

Witojcie!
Mam dosyć (mam nadzieję:) ciekawy problem dla ekspertów linuxowych...

Kupiłem sobie niedawno do domciu nagrywarkę CD-RW i musiałem zrobić małe
przegrupowanko twardzieli, które niestety nie obyło się bez problemów...

Taką miałem konfigurację przez zmianami:

Kontroler IDE-A:
    Samotny HDD WD Caviar 13G (to było moje /dev/hda, Win98)
Kontroler IDE-B:
    Master HDD WD Caviar 540M z Linuxem (to było /dev/hdc)
    Slave CD-ROM Nec

Ponieważ kabelki nie pozwalały mi na dodanie CD-RW tam, gdzie
on ma być, musiałem przestawić następująco:

Kontroler IDE-A:
    Master HDD WD Caviar 13G
    Slave HDD WD Caviar 540M
Kontroler IDE-B:
    Master CD-RW Memorex
    Slave CD-ROM Nec

Niestety, ponieważ Linux wie, że powinien być na /dev/hdc5 nie chce
pracować teraz, gdy jego dysk nazywa się /dev/hdb5 skubaniec :-)
Pokazuje mi w czasie bootowania takie żale:
Partition check:
    hda: [EZD] [remap 0->1] [1582/255/63] hda1 hda2 < hda5 >
    hdb: hdb1 hdb2 < hdb5 hdb6 > hdb3
autodetecting RAID arrays
autorun ...
... autorun DONE.
VFS: Cannot open root device 16:05
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 16:05

I kiszka - wisimy. Nie mam pojęcia co oznaczają te numerki na koncu 16:05?

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc pozmieniać konfigurację Linuxa aby
bezboleśnie i bez potrzeby reinstalowania go zadziałał w nowej konstelacji?