Re: SCSI Boot

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Wed 10 May 2000 - 18:20:59 MET DST

On Wed, 10 May 2000, Slawek Owoc wrote:
[...]
+>+przyjete jest (tak gdzies czytalem) ze musi miec ID=0, wczoraj kumplowi
+>+wlasnie dal tego nie ruszyla plyta Intela z kontrolerem asua (jakis LX)
[...]
+> Nie żebym się czepiał - bo sądzę że wiesz, ale czy *własnoocznie
+>sprawdziłeś* czy było ustawione *zezwolenie na bootowanie* z id,
+>które miał dysk ?? Oprócz "scan at boot" itp. ?
+
+Dyskusja zaczela sie od innego problemu (kontroler bez biosu i dysk scsi)
+wiec zasugerowalem sprawdzenie tego, a skoro nie mial biosu to jak to
+chesz ustawic ??

 Kontroler nie ma BIOSu :)
 Wsparcie jest w BIOSach na niektórych płytach - uaktywnia się dopiero,
jak ujrzy jakiś supportowany kontroler.

+ U mnie na adaptecu wlozylem dysk i wszystko sie samo
+ustawilo - i dysk ma ID-0 ....

 Z czego nie wynika, że jak ustawisz zworka ID=5 to nie
da się zbootować (a jak pamietam, ostatnio o to poszło:
że jakoby ID *musi* być=0. Nie musi.)
 Natomiast muszę skorygować - bo komuś (publicznie lub prywatnie)
nakłamałem (no, prawie): dysk bootujący będzie wybrany albo
z najniższym, albo z najwyższym ID. Zawsze oczywiście można
kazać nie szukać danego ID przy boocie - i widzi go dopiero
OS przez swoje drivery.

+Pozdrawiam

 Wzajemnie :)
 Gotfryd