Microstar BX Master kontra S3 PCI... NT 4.0 :((

Autor: Grzegorz GRYC (ggryc_at_vela.filg.uj.edu.pl)
Data: Wed 10 May 2000 - 11:06:40 MET DST

Hej

Mam Ci ja nową śliczną płytę (Microstar BX Master) i trochę kłopotów...

Tzn. tymczasowo wrzuciłem tam starą kartę grafiki na PCI, najpierw Miro
20SV (chip S3 964), a później Miro 22SD (Chip S3 765 tzn. Trio 64V+).
Za pierwszym razem NT w ogóle nie wstały (kaszana na ekranie i zwis w
trybie zwykłym, a tryb VGA się wywalał na drajwerach do 3COM Etherlink
XL (ta niebieska ikonka w traya...).
Po reinstalacji NT widzi tylko VGA, ręczna instalacja drajwerów S3 nic
nie daje tzn. po restarcie wraca do VGA :(
Po założeniu Service Packa tryb normalny nie wstaje (śmieci na ekranie).
Oryginalne drajwery Miró też nie chodzą, za to system się nie zamyka :((

Przy okazji piętnuję Pinnacle'a, który wykupił Miró i zdjął z Internetu
stary soft do kart Miró Crystal... takie wspaniałe drajwery z
fajerwerkami (ekrany wirtualne... lupa...)
Pies ich całował, znalazłem gdzie indziej.

Kombinowałem z paroma rzeczami w biosie (IRQ, Bios shadow itp.), ale bez
efektów :(

W trybie VGA wszystko chodzi stabilnie.

Konfiguracja jest bogata (2 karty sieciowe 3COM tzn. Etherlink XL
900Combo i Etherlink Fast 905B oraz macierzowe SCSI ICP-Vortex 6110 z 32
M cache, do tego SoundBlaster 16), na płycie Celeron 500 (nie kręcony) i
128MB RAM, włączone USB, wbudowany kontroler UDMA-66 Promise na razie
wyłączony, bo z IDE się łatwiej instaluje, a ja jestem leniwym kotem ;)
Do tego mam obrzydliwie mało czasu na eksperymenty :((

Moje pytanie są proste:
1) czy ktoś z Was widział coś takiego ?
2) czy ta płyta tak ma ze wszystkimi kośćmi S3 czy tylko z kartami Miro
(ten bios Phoenix z fajerwerkami...)
3) czy będę musiał zainwestować w kartę AGP... nie jest mi to teraz na
rękę...

Dyskusja leci dalej na pl.com.pecet, bo problem jest raczej sprzętowy
niż NT specific (podobne problemy, ale mniej drastyczne były na Win98...
tu Miro 22SD na Trio 64V+ zostało przyjęte...)

Zdrówkot
GG