Re: MP3 -> Audio

Autor: Winni (winni77_at_kki.net.pl)
Data: Tue 09 May 2000 - 12:44:17 MET DST

> a slyszeliscie ,ze Metalika pozwala serwis napster do sadu?
> oczywiscie chodzi o prawa autorskie

E to bylo 2 tygodnie temu :)) Cytuje:

30 kwietnia

"Artyści zespołu Metallica - Lars Ulrich, James Hetfield oraz Jason Newsted
będą rozmawiać na specjalnym Chacie z internautami na temat ostatniego
procesu wytoczonego firmie Napster. Każdy, kto zechce będzie mógł zadać
pytania trójce członków zespołu Metallica. Spotkanie odbędzie się we wtorek
2 maja i będzie organizowane przez dwie strony - Yahoo! oraz Artistdirect.
Chat będzie trwał 30 minut i rozpocznie się około godziny 17.00 czasu
polskiego."

03 maja

"Tak, tak... Metallica nie przestała interesować się sprawą Napstera. Wręcz
przeciwnie, członkowie zespołu wymyślają coraz to nowe rzeczy (zapewne za
namową adwokatów lub wytwórni). Tym razem znaleźli oni 335435 użytkowników
programu Napster, którzy posiadali w swoich zbiorach i rozpowszechniali
nielegalne pliki MP3 ich zespołu. No i teraz zamierzają to wykorzystać.

Po pierwsze nakazali firmie Napster, aby zabanowała dostęp do ich serwerów
ludziom z wymienionej już listy (prawdopodobnie zespół dysponuje numerami IP
tychże ludzi). Napster ma czas do piątku (5 maja). Jeżeli to nie poskutkuje,
a na pewno tak się nie stanie (znając Napstera), wtedy Metallica zamierza
podać wszystkich użytkowników do sądu.

Howard King - prawnik Metallici, przygotowuje już wniosek, który będzie
liczył sobie ponad 60000 stron. No, jak widać sprawa nie ucichła - Metallica
nadal atakuje. Ciekawe jak wypadła rozmowa na Chacie z zespołem. Według mnie
Metallica... albo nie będę mówił, bo się jeszcze narażę fanom zespołu ;)"

"Jak już wspominaliśmy, wczoraj miał odbyć się Chat z zespołem Metallica w
sprawie procesu wytyczonego Napsterowi. No i tak też się stało, ale to, co
wyprawiał ten zespół... już lepiej nie mówić. Rozmowa miała trwać 30 minut,
jednak przeciągnęło się to do ponad 70. A Pierwsze wrażenie, jakie dało się
zauważyć podczas rozmowy, było takie, że Metallica kompletnie nie ma pojęcia
o technologii Napstera (nawet Lars Ulrich - człowiek, który 'niby' wpadł na
pomysł procesu).

Teraz już chyba wszyscy wiedzą - za tym stoją wytwórnie żądne pieniędzy,
oczywiście nie wspominając o samym zespole... przecież mogliby się
przeciwstawić temu wszystkiemu. The Offspring nie potrafił tak zrobić?
Właśnie potrafił. A Metallica niestety, chyba woli pieniądze od fanów.

Cała rozmowa na chacie była bardzo chaotyczna, a ludzie nie zawsze umieli
się zachować. Zadawali albo bardzo głupie pytania, albo wszystko
bezsensownie olewali. A wracając do Metallici - można było zauważyć kilka
rzeczy.

Po pierwsze cały zespół jakby był zainteresowany wszystkim tylko nie całą
rozmową. Po dwa - bardzo wyraźnie rzucało się w oczy, że duża część
odpowiedzi nie pochodziła od zespołu, a od... prawnika. Tak, tak - wiele
osób właśnie to zauważyło. Wśród masy pytań, było oczywiście kilka
sensownych, na które zespół musiał odpowiedzieć, choć nie zawsze to robił. A
oto kilka najlepszych:

"Co Metallica chce zyskać, a co stracić poprzez ten proces?" - pytanie
zadane przez Simona Fousta. A odpowiedzi udzielił Lars Ulrich - "Idealna
sytuacja jest jasna i prosta - usunąć Napstera z biznesu." No tak, tylko
jedno im w głowie - biznes. Nie wiem czy to rzeczywiście odpowiedź Larsa,
ale jest trochę głupia.

"Co jeśli chodzi o inne tego typu programy, takie jak Gnutella, Scour SX,
itp. Czy też ich pozwiecie." Odpowiedzi na to pytanie byłem bardzo ciekawy.
Lecz zespół chyba nie wiedział, co odpowiedzieć i oczywiście nikt się tego
nie doczekał.

"Używając Napstera, chcemy się jednoczyć (my, czyli fani - dop. Bandi) i
wymieniać utworami Metallici. Czy Metallica nie kocha swoich fanów?" Hehe,
ciekawe pytanie. A oto co odpowiedzieli: "Nie możemy tolerować piractwa...
kochamy wszystkich naszych fanów." Bez komentarza.

Podsumowując, chat ten był wielką ściemą. Wiele pytań bez odpowiedzi. W
imieniu zespołu występował ich adwokat. A poza tym - postawa Metallici.
Kompletnie się na nich zawiodłem, choć już dawno straciłem sympatię do nich.
Poza tym zauważyłem, że na zagranicznych serwisach, na forum temat ten jest
numerem jeden. Rozmowa aż wrze.

Na jednym z boardów na pytanie dotyczące tego chatu, pojawiły się 53
odpowiedzi. Na ogół była wielka krytyka Metallici. No, ale nic. Ciekawe
tylko, co Oni dzięki temu wszystkiemu zyskają... a co stracą? No właśnie..."

koniec cytata

Jak dla mnie jedna wielka beka z Metallicy...

Pozdr. Kuba

--
winni77_at_kki.net.pl