Odp: Pomocy!

Autor: Dooodzio (dooodzio_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 09 May 2000 - 12:09:37 MET DST

Użytkownik SPIDER NET <infor_at_spidernet.com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3917B78D.521FADA_at_spidernet.com.pl...
> Witam.
>
> Jest tak. Mam big tower'a i dorzucilem sobie drugi zasilacz pod
> ktorego podlaczylem piec cooler'ow chlodzacych mojego kompa. Zasilacz
> jest AT
> z osobnym wlacznikiem ktory jest sobie w podlodze obudowy (obudowa jest
> na kolkach). Sam zasilacz umiejscowiony jest prawie na samej gorze
> obudowy, w zwiazku z czym kabelek do wlacznika idzie przez cala wysokosc
> obudowy (musialem go przedluzyc). Mam asus'a p3b, dysk seagate 8,4gb,
> kontroler udma66 abit'a (hot rod) i podczas wlaczania tego drugiego
> [...]

Jezeli uwazasz , ze , potrzebujesz az 200 W zasilacza AT , aby zasilic 5
wentylatorków , które to moga na maxa wziac w sumie z 15 W , to IMHO
najprostszym rozwiazaniem problemu , który pojawia sie przy wlaczaniu tego
drugiego zasilacza , jest wyeliminowanie , kabla z 220 V , który to jak
piszesz idzie przez cala dlugosc odudowy , a przy wlaczaniu powoduje zwis
twego kompa . Najlepiej do tego celu nadaje sie przekaznik z cewka na 12 V .
Mozesz go umiescic u góry obudowy , przy samym zasilaczu AT , do styków
przelaczajacych w przekazniku podlaczyc te kable z zas. AT , które ida do
wylacznika na dole obudowy, a do wylacznika (domyslam sie , ze jest to
wlacznik dwustykowy , ten , który to wlaczal zasilacz AT) na dole odudowy
podlaczyc 12 V (z gniazda zasilania np. twardego dysku - czarny 0V , zólty
+12V) a z wylacznika doprowadzic kable do cewki przekaznika . Jeżeli chcesz
, aby zasilacz AT był włączany jednocześnie z zasilaczem ATX , to nie
musisz ciągnąć kabli do wyłącznika , tylko bezpośrednio do cewki przekaźnika
podłączyć 12 V . Gdy będziesz włączał kompa , jednocześnie włączysz zas. AT.

Gdybys mial jakies pytania , to pisz na priva, Pozdrawiam .