Re: DVD???

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Mon 08 May 2000 - 10:16:33 MET DST

Użytkownik "JoteR" <J.Rylski_at_pf.com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Robert" <s0614_at_pjwstk.waw.pl> napisał w wiadomości

> Pamiętaj tylko o tym, że dekoder (Creative) potrzebuje IRQ, a także możesz
> się liczyć z lekkim pogorszeniem obrazu na monitorze. Ja po połączeniu w
> szereg VGA->V2->Dxr3 musiałem zejść z rozdzielczości 1152 na 1024 (CTX
> Fiutura 17), tak zdechła ostrość. BTW. Może ktoś ma jakiś patent? Mam w
> monitorze BNC i D-sub, najlepiej by było, coby sygnał VGA+DVD leciał po
BNC,
> a VGA+V2 po D-sub. Patrzę się na te kabelki, gniazda, przejściówki i nic
> sensownego mi nie przychodzi na myśl. Jakiś rozgałęziacz VGA? Ale na nim
też
> będzie strata sygnału?

Niestety nie da rady podłączyć samego dekodera do oddzielnego wejścia w
monitorze.
Dekoder potrzebuje sygnału synchronizacji z karty graficznej aby cokolwiek
wyświetlić na monitorze.
Możesz jedynie skrócić drogę "przez mękę" sygału poprzez ominięcie V2.
V2 podłączasz osobnym kablem do BNC.
Ma to tylko jedną wadę - podczas grania na V2 musisz ręcznie przestawić
monitor na sygnał z BNC.

Apropos DVD to dekoder jest jedynym słusznym rozwiązaniem.
Żaden softwarowy dekoder nie wyświetli tak dokładnie przejść kolorów jak
dekoder sprzętowy.
Najbardziej widoczne jest to na ciemnych scenach.
Titanic na ten przykład ma kilka scen takich że obraz z dekodera software
(WinDVD) jest tragiczny.
Już na samym początku (1 scena) kiedy z czerni wyłaniają się światła
batyskafu. Zamiast gładkich przejść kolorów widać klika obręczy.
W ostatniej scenie gdzie z ciemności wyłania się wrak Tytanika na soft nie
wiadomo co to jest, czy ktoś się wyrzygał na ekran czy może jakaś
kałamarnica zeszczała się na obiektyw kamery.
Tragedia, całkiem jak granie w Q3 w 8 bitach.

--
Pozdrówka
Funky