Re: Jakosc skanow negatywow Plusteka PT12 lub UT12

Autor: Piotr Frejowski (piotr.frejowski_at_inetia.plKASUJTO)
Data: Sat 06 May 2000 - 23:57:48 MET DST

Użytkownik "Rybcia" <Rybka_sz_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy moze ktos testowal ktorys z wymienionych skanerow pod wzgledem jakosci
> skanow negatywow? Chodzi o ostrosc i wiernosc barw.
> Moze lepiej jest skanowac ze zdjecia? Bede z gory wdzieczna za
spostrzezenia
> i uwagi.
>
> Rybcia

Witam

Mam model UT12 , skany z negatywów są według mnie dobre, czasami
nawet lepsze od skanów z odbitek. Zresztą sama zobacz np. tu:
http://www.2lo.lublin.pl/~pfrej/szkola/ryciny/25.jpg . Mankamentem
skanowania z klisz/negatywów jest dosyć duża jej pracochłonność, ale jakoś
da się z tym poradzić.

PS. To (małe) czerwone przebarwienie na zdjęciu to wina kliszy, nie skanera.

--
Pozdrawiam
Piotr Frejowski