Re: W98SE i podkrecony Celeron

Autor: King Crimson (gabriel_at_lodz.pdi.net)
Data: Sat 06 May 2000 - 15:48:22 MET DST

In article <01bfb5b6$9b7b7d20$1fbffe96_at_k.szyma-ski-nb.ilim.poznan.pl>,
krzyss_at_poczta.onet.pl says...

> Korzystajac z dlugiego weekendu sprobowalem zainstalowac W98 (dotychczas
> W95). Niestety zaraz na poczatku instalacji (po skopiowaniu na dysk plikow
> instalatora) komputer sie zatrzymywal. Tknelo mnie cos, zeby "odkrecic"
> Celerona (300_at_450) z powrotem na 300 - wtedy wszystko zagralo. Po
> instalacji znowu go podkrecilem i poki co chodzi. Co moze byc przyczyna
> zwisow przy instalacji ? Mozna to obejsc inaczej niz zmieniajac taktowanie
> procesora ?

Wynika to z tego, iz dekompresja plikow (w tym wypadku z .CAB) bardzo
obciaza procesor. Ja tez myslalem, ze moge puscic swojego 366_at_566, ale
przy probie rozpakowania duzego archiwum RAR posypalo sie od cholery
bledow CRC - poza tym komputer dzialal bez zarzutu. Gdy zmniejszylem do
550 MHz, wszystko wrocilo do normy.

Nie napisales, jaka masz plyte - moze powinienies sprobowac podwyzszyc
napiecie - tak gdzies do 2.4V nie powinien sie od razu spalic... Poza
tym standard: wiekszy radiator, szybszy wiatrak, zerwac tasme termiczna
i zastapic pasta silikonowa (tylko nie za grubo). Sprobuj bez obudowy.
Zmniejsz CAS dla pamieci. Itp...

--
Marek.
Email: MARKOS at GMX dot DE (do *NOT* hit REPLY)