Re: UATA i UDMA

Autor: Piotr Kolodziejczyk (piotr_at_ultra.cto.us.edu.pl)
Data: Thu 04 May 2000 - 12:47:09 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Wiem, że masa. Jednak wydawało mi się dziwne istnienie dużej ilości
> linii masy w kablu IDE 40, skoro wprowadzali IDE 80. Widocznie jednak
> tej masy jest za mało :)
Jak dobrze pamietam, to tych mas w IDE 40 jest niewiele ponad 10. W IDE
80 kazdy sygnal ma swoja mase. Stare masy tez:)
Inna sprawa, ze mozna by uzywac sygnalow roznicowych.

> IMHO na pewno. UDMA/33 ma taktowanie szyny takie, jak PIO4, tylko
> dane zasuwają po obu zboczach sygnału taktującego. Po prostu większa
> częstotliwość dla nieekranowanego kabla nie jest możliwa. Potem
> wprowadzili dodatkowo linie ekranu i zwiększyli dwukrotnie często-
> tliwość w UDMA/66.
Pytanko: co jest sygnalem taktujacym w UDMA? Bo PIO to chyba
asynchroniczne bylo - sygnal IO CHRDY mowil o gotowosci danych.

Pozdrawiam,
Piotr