Re: Jak podlaczyc spawarke ?

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Tue 02 May 2000 - 22:58:59 MET DST

Użytkownik "de_Almasy" <krakusy_at_icpnet.pl> napisał w wiadomości
[...]
> 3.CDROM TOSHIBA x16 PIO 3
> 4.PLEXWRITER PX-W8432A PIO 4
> Jakie macie propozycje aby to najlepiej podlaczyc ?

Na pewno posypią się szczegółowe odpowiedzi, ja tylko dam jedną radę:
postaraj się, aby CD-ROM był przed wypalarką, tzn. jeśli nagrywarka będzie
Secondary Master, to CD powinien być na Primary (Master lub Slave). Niektóre
aplikacje (np. gra Polanie) mają własny pogląd na to, gdzie jest napęd
CD-ROM, i sprawdzając obecność płytki w napędzie przeszukują po kolei kanały
IDE. Jeśli najpierw napotkają spawarkę, to będą uparcie domagały się
wsadzenia tam oryginalnej płytki, ignorując jej obecność w napędzie CD-ROM,
skąd zresztą była instalowana. Ja musiałem u siebie zrobić tak (na szczęście
mam SCSI, ale DVD IDE):
Primary Master: HDD (C:)
Primary Slave: CD-ROM
Secondary Master: DVD (Creative, musi być master)
Secondary Slave: HDD (D:)
U Ciebie też bym tak poradził (w miejsce DVD nagrywarka), gdyby nie CD-ROM
PIO-3. Ot, kwadratura koła...

JoteR