Odp: Odp: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Robert Cichowlas (robcicho_at_priv2.onet.pl)
Data: Sun 30 Apr 2000 - 12:10:41 MET DST

Użytkownik dr Jan Podsadecki <clients_at_writeme.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8egsac$1tl$1_at_druid.ceti.com.pl...
> Wiesz Robert,
>
> Ja sam ekonomii nie studiowalem (choc jej kiedys uczylem) bo to wypacza
> umysl a przede wszystkim nie pozwala trzezwo patrzec na makroekonimie ale
> wiem, ze
> obnizanie podatkow bezposrednich a zwiekszanie podatkow posrednich jak
> akcyza i vat
> to jest wlasnie to, co jest dobre dla obywateli - to sprawia, ze system
> podatkowy staje sie prosty i przejrzysty, kazdy placi na tych samych
> zasadach a przede wszystkim w ogole placi..

Wybacz Janie, ale takze z Toba nie moge sie zgodzic.
Jak na razie to mamy nieustanny koncert podwyzek podatkow ukrytych
a w zasadzie zastoj w wysokosci podatkow ukrytych.
Wedlug niezaleznych zrodel to wysokosc skali opodatkowania w naszym kraju
wynosi lacznie (podatek dochodowy, haracz zusowski, podatki ukryte w cenach
jak
akcyza, vat, cla bardzo elegancko nazywane podatkami posrednimi he, he, he
podatek od nieruchomosci, od psa, podatek od spadku i inne pomniejsze
podatki
RAZEM W TEJ CHWILI W "NASZYM" KRAJU WYNOSZA COS OKOLO 83% !!!!!!
Takiego obciazenia na dluzsza mete nie wytrzyma zadna gospodarka, zadne
spoleczenstwo.
Dla budzetu panstwa w zasadzie to nie ma wiekszego znaczenia czy pieniadze,
ktore nam wydrze uzyska w postaci podatku dochodowego czy tez innego.
Mam tez nadzieje, ze nie uwazasz obecny system podatkowy za prosty i
przejrzysty ha, ha, ha ...
Tak wysokich i pogmatwanych podatkow jeszcze w historii "naszego" panstwa
nie bylo.
Nawet w czsie okupacji hitlerowskiej, faszysci nie nalozyli na naszych
dzidkow tak
wysokich podatkow jakie mamy teraz.
Krajem, ktory jest dzisiaj ekonomiczna potega - USA zbudowanio nie na
wysokich
podatkach, ale na niskich od 3% do 5% i bez zadnych przymusowych ube.
spolecznych.
To co robi obecnie pan L. Bajerowicz (jego poprzednicy rowniez) w dziedzinie
podatkow
to okrslenie tego nie nadaje sie na tak szacowna liste dyskusyjna.
Pozdr. R.C.
PS. Nasza gospodarka nie wytrzyma takich podatkow to pewne, ale gielda
wytrzyma.
I to mnie cieszy jedynie.