Re: dysk twardy

Autor: B_R (brocki_at_twarda.pan.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 10:40:36 MET DST

> A czy to nie jest jakaś stara płyta pod procesory non-MMX? Jeśli tak to
> zapomnij o UDMA33 i 66. Miałem kiedyś płytę GMB (typu nie pamiętam) - w
> miarę stabilna.
> Pozdrawiam
> Michał
> --
> "Moja mamusia zawsze mówiła mi że, nie ma prawdziwych potworów,
> ale one istnieją!" UIN: 54223679
> mailto: drawert_at_alpha.net.pl Registered Linux User # 166434

Witam
Ciesze sie, ze zaiteresowal cie moj problem jaki kupic dysk twardy do plyty
*GMB-P57VPS high Performance Pentium PCI Mainboard*, plyta zostala
zainstalowana w 1998 z procesorem AMD-K6-266 producentem jej jest chyba
*Gemlight Computer*, BIOS jest Award ver. 4.51PG i nie byl unowoczesniany.
Obecnie w komputerze jest dysk twardy 3 GB podzielony na logiczne dyski 2 i
1 GB. Calosc pracuje z k.graficzna S3-Virge-4MB pod Windows 98 (system
plikow Fat32). W opisie plyty znalazlem informacje cytuje *Ultra DMA Mode
supported. Transfer rate can be up to 33 MB/s* czy to oznacza, ze plyta
obsluzy dysk przesylajacy dane w ilosc 33MB i czy to to samo co Ultra
DMA/33? jezeli tak to szybszy dysk UDMA/66 w takiej plycie nie bylby w pelni
wykorzystany. Sprawdzilem w BIOS-ie w *Integrated perypherals*, ze jest
autodetekcja UDMA
i jest ustawiona na auto, czy to oznacza, ze plyta bedzie obslugiwac nowe
dyski
i ze moge kupic dysk UDMA?. Na jaka pojemnosc sie decydowac? beda
instalowane gry a one sa duze wiec przydaloby sie ok 13GB. Czy instalacja
takiego dysku jest prosta i zrobic to samemu czy zaniesc pudlo do sklepu?
Pozdrawiam
Bodzio Rocki