Re:Zoltrix spirit i telefon radiowy (od tepsa)

Autor: Pawel Smolak (pawelddd_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 01:20:23 MET DST

W odpowiedzi dla JACo <jacrok_at_polbox.com>, który napisał:
> Witam szanownych grupowiczow :)
>
> Pytanie moje jest takie: Czy ktos probowal korzystac z
internetu poprzez
> popularne na wsiach linie radiowe oferowane przez tepse ?
[ciach...]

Ja również korzystam z Spirita i telefonu radiowego (ale
nie od tpsa).
Na początku miałem podobne problemy typu zrywanie
połączenia, czy niska transmisja.
W moim przypadku pomogły następujące zmiany/ustawienia:
1. W Windows 95 (w 98 pewnie podobnie) otwórz w
następującej kolejności
   start/ustawienia/panel sterowania/modemy. Na zakładce
ogólne wybierz z listy dostępnych modemów
(jeśli masz jeden to nie musisz wybierać ;)) ten, który
chcesz konfigurować. Następnie wciśnij przycisk
właściwości. W oknie, które się otworzy przejdź do zakładki
połączenie, a następnie wciśnij przycisk
zaawansowane. W polu dodatkowe ustawienia wprowadź z
klawiatury S10=50 (jeśli mimo to połączenie będzie
nadal zrywane zwiększaj wartość np: S10=70, S10=90)
2. Usuń łańcuchy inicjujące z rejestru (wcześniej wykonaj
dla bezpieczeństwa kopię rejestru). Otwórz Regedit.exe i
znajdź klucz
[hkey_local_machine\system\currentcontrolset\services\class\
modem\0000\init\] następnie skasuj łańcuch zaczynający się
od "AT_at_F" .
3. Aby dodatkowo polepszyć parametry transmisji ustaw
wielkość "paczki" z domyślnej wartości
1500 na 576. W edytorze rejestru znajdź klucz
[hkey_local_machine\system\currentcontrolset\services\class\
nettrans\0004]
następnie MaxMTU ustaw na wartość 576.

Popróbuj z tymi ustawieniami, a w razie problemów daj głos
na priva.
Kończąc pozdrawiam wszystkich.
pawel smolak
pawelddd_at_poczta.wp.pl