Odp: Pomocy !!! dysk

Autor: sofu (sofu_at_kki.net.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 21:02:24 MET DST

Nowy dysk 10,005 GB UDMA Seagate Barracude sformatowalem i okazuje sie, ze
ma 9,3 GB.
Czy ktos wie, co sie stalo z 700 MB. Dysk nie ma bad sektorow. Jest
sformatowany w Fat 32 standardowa metoda fdiskiem. Fdisk sam automatycznie
rozpoznawal dysk i formatowal. Bylem zdziwiony, ze jest tam taka mala
pojemnosc. Czyzby oszukali podajac te 10 GB ? A moze to trzeba jakos
innaczej zrobic?
Jest na nim jedna podstawowa partycja. SiSandra pokazuje, ze klastery maja 8
kB. Czy to normalny objaw? Czy nie powinnny miec 4 kb? Niczego nie
ustawialem softem w kwestii trybu UMDA 66, ktory dysk obsluguje, ale plyta
tylko UMDA33. Mysle, ze samo sie poustawialo jak potrzeba. Natomiast drugi
dysk Fujitsu MPE 30884AE sformatowal sie na okolo 8, 4 GB tak jak powinien.
Dysk ten ma 5400 obrotow i jest nieco wolniejszy od Barrakudy, ale ciszej
chodzi, obsluguje UMDA66, nie grzeje sie tak i kosztowal mnie 420 zl. Moze
sie myle, ale cos mam ogolnie wieksze zaufanie do tego dysku mimo, ze jest
wolniejszy od Barrakudy.

pozdrawiam

--
Janusz sofu_at_kki.net.pl