Re: Wiadomo ze PC jest lepszy od Amigi i zkonczmy te glupie dyskusje

Autor: Piotr Kolodziejczyk (piotr_at_ultra.cto.us.edu.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 09:21:38 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

[...]
> Grafikę w Amstradach zapewniał chyba własny, specyficzny układ
> logiczny (coś w stylu Spectrumowego ULA, ale jeszcze trochę bardziej
> zaawansowane), ale głowy za to nie dam -- akurat na budowie Amstradów
> znam się najsłabiej.

Ze schematu CPC wynika, ze kontrolerem grafiki byl/jest tam scalak pt.
6845,
czyli ten sam co w CGA, Hercu czy EGA. Sluzy on jako generator adresow
dla
pamieci video i sygnalow sync. dla monitora. Natomiast Amstradowa ULA
interpretowala
zawartosc pamieci video i wysylala ja na ekran lub traktowala jako
instrukcje do
wykonania (za to ostatnie glowy nie dam).

Pozdrawiam,
Piotr