Smażony Celeron?

Autor: Krzysztof J. Trybowski (trybik_at_priv1.onet.pl)
Data: Sat 22 Apr 2000 - 18:36:57 MET DST

Hejka,

Natrafiłem na dziwny problem. Otóż dostałem na swieta komputer od kumpeli
celem reinstalacji systemu, bo podobno resetowal sie bez powodu.

U mnie chodzil stabilnie az do czasu, gdy explorer wykonal niepoprawna
instrukcje itp itd. i od tego momentu kazde uruchomienie eksplorera
powodowalo ten blad (takze w trybie awaryjnym). Przeinstalowalem system i
dziala dobrze, ale dlaczego przedtem tak sie stalo?

Probujac odpowiedziec na to pytanie, zobaczylem jaka jest temperatura
procka (Celeron 400 na Abicie BE-6). Parzył. Porównalem z moim Celeronem
366 -- ten byl znacznie chlodniejszy. Probowalem zamienic wiatraczki,
wciaz C400 byl bardzo goracy. Wsadzilem mojego C366 do Abita i co?
Zagrzał sie jak C400!! Abit smaży Celerony? Dlaczego? Voltage jest 2.00
lub 2.10 (w ramach eksperymentu ustawialem i tak i tak -- wynik ten sam).

Dlaczego na Abicie procek tak sie grzeje???

Acha, i pytanie bonusowe dla wytrwalych: gdzie przyczepic termostat z
Abita? Obecnie jest przyczepiony do radiatora przy procku -- moze być?

Pozdrawiam,

--
Krzysztof J. Trybowski
------ trybik_at_krakow.jest.spoko.pl --- trybik_at_nzs.pl --- uin:4350719 ------