Re: Abit BP6 i 2 Celerony?

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 20 Apr 2000 - 11:20:37 MET DST

> Pod w/w adresem wyczytałem coś takiego:
> "Celeron processor is not a DP capable product. Although some of the
> previous generation Celeron processors work in DP mode, they were not
> validated by Intel so compatibility can not be assured. As for the new
> Celeron processors on the FC-PGA package, DP functionality is not
available.
> If DP or MP functionality is needed, Intel recommends using the Pentium
III
> processor for the PGA370 socket instead. Since Intel is quickly shifting
> the new cB0 stepping of the Pentium III in the FC-PGA package, the only
> validated stepping is the cB0. Even though the cA0 stepping works in DP
> mode, Intel can not guarantee stability since it has not been validated."
>
> Z tego wynika, że jednak z tymi Celeron`ami jest coś nie tak.
> Tylko co?

Do tego zeby bardziej Cie pograzyc przytocze pierwsze ostrzezenie z manuala
BP6:
"Based on peripheral specifications and other considerations, the BP6
SMP (Symmetric Multiple Processor) function is designed for testing only..."

Po prostu te procesory (celerony) nie byly projektowane (wg intela) do pracy
w dualu,
bo w zamierzeniu byly przeznaczone na tanszy rynek SOHO.
Dlatego intel pisze, ze nie moze tego zagwarantowac. Dlatego tez w dawnych
czasach
trzeba bylo dokonywac pewnych przerobek z celeronami zeby pracowaly w dualu,
ale przy uzyciu BP6 juz to nie jest potrzebne .
Dzialaja z nia wszystkie Celerony PPGA (300A-533)
(chyba, ze intel "wycial" mozliwosc pracy celeronow w SMP (mogl to
nieupubliczniac) w jakis nowszych
modelach celeronow w architekturze Mendocino - ale nikt o tym nie slyszal ).
Mimo ze zaleca sie stosowanie tych samych prockow (ten sam stepping) mozna
spokojnie stosowac procki o roznej predkosci.
Dodatkowo mozesz poczytac grupe alt.comp.periphs.mainboard.abit

P.S. A u nas pieknie chodzi BP6 + 2xCel 466 + FreeBSD

Roger