Re: TPSA problemy

Autor: Tomasz Glowacki (glowacka_at_bobas.czd.waw.pl)
Data: Wed 19 Apr 2000 - 18:15:19 MET DST

On 18-Kwi-00 07:39:36 , Mad Marty wrote:

>Czy ktos wie co sie dzieje z polaczeniem TPSA?

>Mam wrazenie, ze istnieja jakby dwa "tryby" polaczen. Przy jednym typie
>polaczenia moge sie laczyc z jedym kontem e-mail, wiekszoscia stron www (ale
>nie wszystkimi) oraz icq,a przy innym nie moge odpalic niektorych ston(ale
>za to te ktore przy poprzednim byly niedostepne tera sa), nie dziala icq i
>chodzi tylko drugie konto e-mail. Zaczelo sie to jakies 3-4 tygodnie temu.
>Gadalem z kolesiami i u nich podobnie, w roznych punktach Warszawy.

Heh, widzę że nie tylko ty to zauważyłeś :) Początkowo podejrzewałem
jakieś wersje beta niektórych moich programów do netu (netuję z Amigi), ale
jednak problem jest bardziej globalny.

Zresztą, odnoszę wrażenie że 60% połączeń do netu jest jakieś dziwne... ICQ
ni działa, z kontami emailowymi pod NASK podpiętymi nie mogę się połączyć,
maile wysłane przez najprzeróżniejsze SMTP'y nie dochodzą do adresata - po
prostu gdzieś zostają "pochłonięte" (nie dostaję żadnego komunikatu o
błędzie, nawet tego po 5 dniach - "Connection reset by xxx.xxx.xxx.xxx" ).

Pozostałe połączenia (czyli 40%) jest idealnych wręcz : wszystko działa i
superszybko.

U mojego kumpla sytuacja jest jeszcze inna : wszystkie lub większość
polskich stron WWW chodzi tak, jak u mnie te z USA, Niemiec i ogólnie z
"zagranicy" - czyli woooolno , często poniżej 1Kb/s (nawet z wielu eftepów
z których mam u siebie 3.5 - 4 KB/s), zagraniczne zaś chodzą jak burza !
Często lepiej jest ściągnąć plik z jakiegoś serwera w Szwajcarii czy USA
(3.5 KB/s)
niż z szybkiego NASK'owego ftp'a (z którego transfery to ok.
500-700bps, u mnie ten sam serwer : 4.2 Kb/s) . Dziwne, nie ?

Mój kumpel ma modem USR Message 56K External, ja mam Zoom'a v.34Xternal.
Dzwonimy spod różnych central, jednak obydwie są cyfrowe. Mój kumpel
mieszka ok. 50 m (!!) od centrali tpsa, ja mam do swojej prawie 650 m nawet
więcej.

Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego u mojego kumpla wszystkie połączenia z TPSA
tak dziwnie się zachowują ?

Pozdro,
Tomek

--
  TomeQ^AVD^BRK (Tomasz Głowacki) UIN: *14648504*
      tomeq_at_amigascne.org