Re : porownanie szybkosci dysku na plycie Abit BE6-II na ATA/66 i ATA/33

Autor: Paweł Chałczyński (chalczyn_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 18 Apr 2000 - 22:58:41 MET DST

Wonderwall <renetag_at_poczta.wp.pl> napisal:

[...konfiguracja testowa i wyniki...]

> HD Tach 2.52 Read min / sredni / max
> obciazenie procka
> IDE3 16 16,6 18,5
> MBps 1%
> IDE1 14,4 16,5 18,1
> MBps 1,5%
> Wynika z tego ze specjalistyczny program HD Tach , jedyny ktore w Win98
> wykrywa prawidlowo dyski udma/66 jakos sobie radzi, ale ogolnie to dysk
> podpiety pod zwykly kontroler Ata/66 Intela dziala w windzie o jakies 30%
> szybciej !!! film DVD puszczony na ATA/66 skacze co 3 sec. podczas gdy
na
> Udma/33 chodzi super plynnie.

w takim teraz ja przedstawie swoja sytuacje, no wiec ta sama plyta czyli
ABIT BE6-II, bios chyba QJ (nie chce mi sie teraz sprawdzac), HighPoint 1.21
twardy SEGATE BARACUDA 28GB (7200) ustawiony na UDMA4, podpiety do IDE3.
Nie uzywam programow do testowania, bo kazdy pokazuje inaczej a zaden nie
robi tego dobrze, najlepsze rozwiazanie to stoper w reku i wykonanie
wlasnych doswiadczen.

Zrobilem pewien test i teraz uwaga - rzeczywisty zapis 26 MB/s (megabajtow
zeby bylo jasne)
Dla porownania moj poprzedni dysk Caviar 4.3 UDMA2 wyciagal tylko 8 MB/s

Teraz sie tylko zastanawiam, czy przypadkiem procesor (cel466) nie staje sie
tu waskim gardlem i sprzet moglby jeszcze szybciej zapisywac, jak zmienie na
PIII, przetestuje ponownie.

Nie probowalem podlaczac go pod zwykly kotroler UDMA2, gdyz od poczatku
wrzucilem twardy na IDE3, sprzet chodzil szybko "na oko", po wykonaniu testu
utwierdzilem sie w przekonaniu ze dziala poprawnie.

Tak wiec niestety cos u ciebie (i innych ktorzy tak narzekaja) jest nie tak
i nie ma zadnego tlumaczenia ze kontroler ATA66 na tej plycie jest zly i
lepiej podlaczac do zwyklego sterownika, trzeba raz na dobre znalezc tego
przyczyne, bo IMHO nie jest to napewno wina plyty glownej jako takiej,
niestety nie wiele ci pomoge, bo jestem chyba jakims szczesciarzem (jednym z
niewielu), ze podlaczylem i wszystko dziala mi w porzadku.

PS. no poza drobnym zgrzytem na poczatku, gdyz mialem zarabana plyte
glowna - nie odpalala sie za kazdym razem.

Paweł Chałczyński - aligator_at_z.pl - ICQ 4289653