Re: Problem z Aver Tv Phone 98 (lub TV Capture)

Autor: PeterPan (ANTYSPAMpeterpan_at_yoyo.pl)
Data: Sun 16 Apr 2000 - 22:58:01 MET DST

mam podobny problem ale na Aver TV Capture
wszystkie kanały chodzą dobrze oprócz trzech w kablówce,
które nadawane sa w stereo - zakłócenia w fonii (szumi, trzeszczy, słychać
jakby przester), zauważyłem, że na telewizorze stereo przy ustawianiu
programów te własnie trzy programy musze ustawić w systemie 'euro'
(cokolwiek by to znaczyło) - który jest przesunięty troche do tyłu
(tzn. musze przesunąć skale na VHF'ie do przodu, żeby znowu złapać
ten program)

Prawdopodobnie chodzi tu o system kodowania fonii. Do tej pory jest kilka
torow czestotliwosci nosnych dla fonii stereo na swiecie. Jezeli odbierasz
taki program z ustawiona nieodpowiednia czestotliwoscia, albo wcale nie
slyszysz szwieku alebo jest on znieksztalcony.
Inna sprawa to system kodowania fonii. Tu znowu jest wiele standardow. W
Europie stosuje sie albo A2 (m.in. Niemcy) albo NICAM (z tego co pamietam
Wielka Brytania, teraz rowniez dosc szeroko w Polsce).

| no i tu jest problem, w oryginalnym oprogramowaniu do
Aver TV _nie ma_ możliwości ustawienia wejscia na rożne systemy
(albo jestem ślepy i głuchy nie mogąc tego znaleźć) na poszczególne
kanały, tylko jedno jedyne ustawienie na początku przy instalacji
np PAL/BG albo coś innego, ustawić system można z poziomu programu tylko
i wyłącznie przy źródle zewnętrznym...
Może ktoś już spotkał się z podobnym problemem i go rozwiązał ?
Byłbym wdzięczny za pomoc (z sieci mam wyłączone wszystkie programy
muzyczne :( ). Może jakieś alternatywne rozwiązanie programowe ?

Sprawdz jeszcze w dokumentacji jakie standardy obsluguje Twoja karta.
Mozliwe ze nie wszystko jest w stanie prawidlowo przetworzyc i stad
zaklocenia.

P.

 Odpowiadajac na ten list, usun ANTYSPAM z adresu.