Ogniowo Peltiera- ile to zre pradu?

Autor: The EaGle (theeagle_at_free.com.pl)
Data: Sun 16 Apr 2000 - 11:29:24 MET DST

Mam C366 na BE6-II i chodzi mi stabilnie na 95Mhz czyli 523Mhz ale slyszalem
ze to wlasciwie daleko od jego mozliwosci. Mój CPU pracuje stabilnie do FSB
92Mhz wlasciwie bez podnoszenia napiecia. Dopiero dalej trzeba mu dac w
kosc i to zdrowo. Przy 95Mhz juz 2,2V jest ustawieniem optymalnym. Dalej
nawet 1Mhz przy 2,3V konczy sie zwisem w Quaku. Teperatura na CPU wynosi
49-50stopni przy 2,2V. Mam najwiekszy cooler jaki udalo mi sie dostac tzn
jakies 7x7x4cm z wiatraczkiem o podwojnym lozysku. Zlacze radaiator/CPU jest
posmarowane pasta przewodzaca. Temp w wewnatrz PCeta to 29-31stopni.Co do
innych komponentów to mysle ze nie maja one znaczenia bo TNT ASUS'a dobrze
znosi overlocking FSB a RAM 128MB i 6ns gwarantuje ze 133Mhz beda do
osagniecia bez problemu.
    Wydaje mi sie ze wtakiej sytuacji inwsetowanie w dodatkowe wentylatory
nie ma sensu(mam z przodu i z tylu odudowy).
Dlatego zastanawiam sie nad ogniwem Peltiera. Potrafi ono wytwozyc okolo
70stopniowa roznoce temperatur a wiec wytarczy to aby ochlodzic CPU jak
sadze do 32-38 stopni, bez wzgledu na to co sie z nim robi. Taka temperatura
oznacza wieksze mozliowsci overlockingu, ale i wieksze zuzycie pradu , czy
ktos probowal takich sztuczek na 230W zasilaczu?
Czy ktos mial jakies doswiadczenia z ta plytka i moze sie nimi podzielic?
Co byscie mi poradzili w mojej sytuacji?
PS.Bawie sie tym nie po to aby uzyskac 5% wzrost wydajnosci ale po to aby
sprawdzic granice tego ukladu. Nurtuje mnie wciaz pytanie

Z odp z góry THX

--
Pozdrawiam