Re: R T C ???

Autor: Bartosz Rafalski (bartek_at_finskog.com.pl)
Data: Thu 13 Apr 2000 - 17:25:31 MET DST

Monia napisał(a):

> czesc,
> swiruje mi komputerek, jak go wlaczam to zmienia date na 1997 rok :))
> jak go sprawdzilam to wyszlo ze: unbuffered RTC ale ja nie wiem co to
> znaczy i czy sama moge sobie z tym poradzic, firma w ktorej kupilam
> komputer juz sie zwinela....
> czy ktos wie co z tym zrobic?
> z powyzszego tekstu widac ze nie jestem informatykiem ale zupelna
> gesia tez nie jestem wiec moze przy odrobinie rzyczliwosci z waszej
> strony moze sobie z tym poradze.
>
> pozdrowienia
> Iwona
> [...]

RTC - chyba Real Time Clock byłoby to logiczne (chyba)
wyglšda na to ze twój komp ma problem roku 2000
jezeli mozna flashowac bios to OK ale jesli jest tak jak mysle to mogiła
sš karty zastepujace zegary czasu rzeczywistego stworzone do takich
sytuacji ale ich wartosc wynosi 90-100 $ (tak tak dolarków) wiec nie jest
to tanie rozwiazanie
pozostaje ci sie przyzwyczaic do roku 1997, 98, 99

PS
ewentualnie przyczyna jest padnieta bateryjka podtrzymujaca BIOS

Harpoon