Re: BeOS

Autor: Marcin Pasternak (m_past_at_no_spam.inet.com.pl)
Data: Thu 13 Apr 2000 - 15:45:43 MET DST

>Witajcie.
>Mam problem i nie wiem co zrobic.
>Otoz zainstalowalem Beosa. Po wystartowaniu z dyskietki
>nie chcial sie uruchomic, byl jakis napis o niezamontowaniu CDROMU.
>Potem probowalem z twardego dysku, bylo to samo tylko, ze potem
>nie startowal windows, musialem go przeinstalowac.
>Mam tez nagrywarke i moze to jest powod.

1. Czy CD-ROM jest podłączony do kontrolera na płycie?
2. Czy płyta jest na chipsecie Intela?
3. Czy płyta nie jest przypadkiem produkcji Abit?

ad.1: BeOS zobaczy CD-ROM tylko, gdy jest on
podłączony w taki właśnie sposób. Chyba, że CD-ROM
jest skaziczny (i odpowiedni kontroler jest obsługiwany
- patrz niżej).
ad.2: Zapomij o starszych chipsetach VIA, SIS itp.
ad.3: Na razie BeOS nie obsługuje kontrolera UDMA/66,
jaki znajduje się na płytach Abita. Wstrzymaj się
trochę i poczekaj, aż Be wypuści update (które będzie
zawierało też parę innych potrzebnych rzeczy, np.
sprzętowy Open-GL).

...a przede wszystkim zajrzyj na http://www.be.com,
poszukaj listy aktualnie obsługiwanego sprzętu
i sprawdź, czy Twój się na niej znajduje.

pzdrfk,

Marcin

--
http://emul8.bydnet.com.pl * emulators