Re: Jak dobrze OCRowac? pomocy!

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Tue 11 Apr 2000 - 23:48:33 MET DST

Cześć,

Tomasz Ronda wrote:

> Cze!
>
> Szukam pomocy na temat dobrego skanowania dokumentow [OCR]
> Na przyklad jakie sa najwazniejsze ustawienia w programach do OCR?
> Mam zainstalowane:
> - TextBridge Classic v.1.07, najlatwiejszy w obsludze ale ten rozpoznaje
> polskich liter
> - Recognita 4.0, kurcze, w ogole nie wiem jak sobie z nia poradzic, a
> slyszalem ze najlepsza
> - readiris

Co prawda nie znam tych programów (używam Fine Readera 4), ale:
1. RTFH
2. W kolejności:
   - źródło pliku do zOCRowania (skaner albo plik TIFF);
   - opcje skanera (skan na czarno-biało, tak ze 300 DPI (albo więcej, jak
drobny tekst), właściwa jasność i kontrast (to się dobiera
eksperymentalnie do skanowanego dokumentu);
   - ustawienia językowe;
   - w jakim formacie i pod jaką nazwą zapisać plik wynikowy;
3. Zacznij od ustawień domyślnych, jakichś automatycznych itp - to jest
zazwyczaj dobry punkt wyjściowy dla nowicjuszy.

> prosze o pilna pomoc i kopie odpowiedzi na priva, rondzik_at_poczta.onet.pl

Jak Tobie się nie chce dać CC, to mi tym bardziej.

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)