Problem z monitorem w ATX

Autor: Marcin (jedryszm_at_tt.com.pl)
Data: Mon 10 Apr 2000 - 07:44:58 MET DST

Witam
Mam monitor Proview PV-850D - kilka lat juz ma i okazalo sie ze nie
dziala z "cudami" atx - niezbyt znosi czuwanie itp.
Dziwnie zachowuje sie juz po podlaczeniu do zasilania i do karty
grafiki gdy komp jest na czuwaniu - wydaje z siebie syk.
Po kilku zamknieciach windowsa - pada - cyka nie mogac pozniej zastartowac.
Gosc w serwisie wymienil mi tranzystor przy przetwornicy (ktora tak cyka)
i byc moze cos jeszcze - i chodzilo 2 dni. Znow przy kolejnym zamykaniu
windowsa zdechl monitor. Serwisant dal tam tranz. BU 2527AF (nie wiem jaki
byl wczesniej) ktory przykrecany
jest do solidnego kawalu radiatora-blachy. Z braku w skelpach tego
tranzystora wsadzilem BU 2525AF (wytrzymuje mniejszy prad) - padl po
2 wylaczeniach monitora.....

Czy ktos sie juz z czyms takim spotkal ? Byc moze jeszcze cos innego
ulega uszkodzeniu przez co tranzystor ciagle sie psuje...
Moze wsadzic jeszcze mocniejszy tranzystor niz BU2527 skoro 2525 dzialal
krotko?

Dzieki za informacje z gory
Marcin
jedryszm_at_tt.com.pl