Re: Jak najlepiej podł±czyć nagrywarkę?

Autor: Piotr Białostocki (Miszka_at_imaster.pl)
Data: Sun 09 Apr 2000 - 23:25:36 MET DST

Pozdrawiam

"Mirosław Ambroziak" napisał(a):

> Widzę, że ja jako jedyny mam na jednym kanale ngrywarkę i DVD/CD.

U mnie na 1 IDE siedzi HDD 3,7 (master) i HDD 1,5 (slave)
Na 2 IDE siedzi MITSUMI CR 4801TE CD-R 4W/8R (master) i LG CRD 8240B x24max
(slave).

Ustawiłem tak, bo w czasie nagrywania CD przecież i tak nie używam, gdzie¶ te 4
urządzenia musiałem podłączyć a głównie przegrywam z tego mniejszego HDD więc
musiał pój¶ć na druga ta¶mę, a żeby nie obciążać dysku systemowego ustawiony
jest na slave. Jeżeli masz 4 urządzenia do podłączenia to chyba jest jedyne
rozwiązanie
BTW nagrałem zupełnie przypadkowo kilka płyt "on the fly" (nie odhaczyłem opcji
write on the fly if possibile w WOC 3.7 ) ale zgadzam się, że efektem tego na
75% będzie zwalona płytka w tej konfiguracji.

> Jak dotąd
> (2 miesiące) zepsułem tylko jedną płytkę,

Raz na jaki¶ czas co¶ psuję, najczę¶ciej błędy w przeliczeniu mocy procesora
podczas nagrywania (sprzęt P166) i w końcowym efekcie buffer underrun, lub też
płytki (5 spalonych BTC bo kupiłem szajs)

> bo w czasie nagrywania otworzyłem
> szufladkę CD romu.

A to też mi się zdarzyło, z tym, że problem był w momencie zamknięcia CD a nie
otwarcia szuflady, komp staje demba wtedy na 1 - 2 sek a bufor ma 2 MB i przy
x4 zapisie nie mam szans na uratowanie płytki, zawsze opróżnia bufor - 2 CD tak
zwaliłem.