RAM podpiety do IDE, czyli dziwadlo, ktorego potrzebuje... :-)))))

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Sat 08 Apr 2000 - 16:12:46 MET DST

Witam!

Czy ktos z Was wie, czy, mozliwe jest stworzenie RAM-dysku podpietego
do IDE, to znaczy kilku modulow SIMM z kontrolerem / konwerterem
oszukujacym kontroler IDE, ze na tasmie wisi dysk o zadanej ilosci
cylindrow, glowic i sektorow? Zawartosc pamieci bylaby oczywiscie
podtrzymywana bateryjnie. Czy jest to mozliwe do zrobienia za w miare
niewielkie pieniadze? Zaznaczam, ze uklad taki musialby "udawac"
konkretny model dysku. mam bowiem starego subnotebooka z dyskiem 20
mega. Problem jest taki, ze dysk nie jest najnowszej generacji :-)) i
zre za duzo pradu, wydatnie skracajac czas dzialania kompika na
bateriach. Niestety, inne (nowsze i wieksze:-))) dyski nie chca
dzialac z tym sprzetem. Druga sprawa, to ekstremalne warunki, w
jakich kompik pracuje. Tak wiec optymalnym rozwiazaniem bylby dla mnie
interfejs IDE-RAM, ktory moglby udawac dysk 20 mega o okreslonych
parametrach.

Za wszelkie informacje bede niezwykle wdzieczny.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.