Re: Asus P5A czy FIC 503?

Autor: Marek Pająk (marekp_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 07 Apr 2000 - 11:09:53 MET DST

> Jestem zdezorientowany... Asus nie ma UDMA, a FIC ma i jest tańszy...
> Jakie są więc zalety Asusa? Mój dysk jest dosyć stareńki (Caviar 6.4),
więc
> chyba i tak nie obsłuży tego UDMA (nowy CD-ROM za to obsługuje) ? Co
> wy byście wybrali pod K6-2?

FIC 503A ma UDMA 66, Asus P5A-B UDMA 33 (Nie wiem jak FIC503)
U mnie Riva TNT chodziła ok. 10% szybciej na Asusie.
AGP Ali na Asusie ma problemy z Nvidia (musiałem wymienić na ATI Rage 128)
Switche na FIC'u są po prostu cudowne (pyk, pyk - i ustawione :) ), na
Asusie walka ze zworkami które są w beznadziejnym miejscu to koszmar :(.
FIC'a dostałem z kablami USB, dwoma do COM, ale baz kabla UDMA66 który w tym
czasie było b. trudno zdobyć. Asus "niezbędne minimum" bez USB.
"Oryginalne" oprogramowanie FIC'a do pomiaru temperatury pokazywało jakieś
brednie (110C, podczas gdy w BIOS pokazywało 42C). Asus - wszystko cacy.
Asus ma naprawdę dobrą stronę WWW. Sterowniki,BIOS'u itp. FIC - zapomnij.
No i na koniec mój FIC był walnięty - przy wychodzeniu z win98 bios się
resetował (linux ok.). Poprosiłem o wymianę płyty. Czas oczekiwania 3-4
tygodnie... Dopłaciłem i kupiłem Asusa.

Pozdrawiam
Marek