Re: Riva TNT 2 M64 (32mb) Vs Savage 4 (32mb)

Autor: Zbigniew Mączyński (demoman_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 06 Apr 2000 - 11:02:09 MET DST

Obydwie karty mają podobą wydajność :)
Jeżeli planujesz zakup DVD to Savage4 ma dodatkowo wspomaganie DVD (lepsze od
tego co oferuje Vnidia w RivieTNT/TNT2)
Nvidia ma zato lepszej jakości sterowniki (stabilniejsze i mniej problemetyczne)
Także ważne jest w jakiej rozdzielczości chcesz grać ?
Jeśli w 640x480 lub max.800x600 to każda z w/w jest odpowiednia.
Jeśli jednak planujesz grać w 1024x768 i wyższych rozdzielczościach to podaruj
sobie w/w karty :)
Savage4 ma także miejsze wymaganie na pamięć komputera oraz własną kompresję
tekstur S3TC.

Podam Tobie także kilka wyników w grach (testowne na C366_at_550Mhz)

RivaTNT2M64

Expendable
640x480x16bit - 55,3 fps
640x480x32bit - 52 fps
800x600x16bit - 46,5 fps
800x600x32bit - 31 fps

Q3 High (demo002)
640x480x32 bit - 41,8 fps
800x600x32 bit - 27,3 fps

Savage4Pro+

Expendable
640x480x16bit - 54 fps
640x480x32bit - 52,3 fps
800x600x16bit - 45,9 fps
800x600x32bit - 39 fps

Q3 High (demo002)
640x480x32 bit - 47,7 fps
800x600x32 bit - 31,5 fps

Według mnie bardziej opłacalnym zakupem jest jednak Savage4 (z tych dwóch
wymienionych).
Oto powody :)
1. Mniejsze wymaganie jeśli chodzi o moc procesora
2. Wbudowane kompresja tekstur S3TC
3. Wspomaganie DVD (z kompensacją ruchu)
4. Wydajność zbliżona do RivyTNT2M64

PS.Aby nie było że namawiam Cię do zakupu Savage4 to ja sam posiadam RivęTNT2
16MB :)

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///

tomasz_at_hot.pl (Tomek004) napisał(a)