Abit BE6-II i Riva 128ZX

Autor: Thromulus (szumiela_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 06 Apr 2000 - 08:24:37 MET DST

Niedawno wymieniłem starą płytę na Abita BE6-II i pojawił się następujący
problem. Gdy komputer nie działa dłuższy czas (tzn kilka godzin) to na 80%
nie chce puźniej startować. Dyski ruszają ale BIOS ani karta graficzna się
nie zgłasza a monitor nie "odpala" się. Pomaga chwilowe całkowite wyłączenie
zasilania (wyjęcie wtyczki z gniazdka). Po kilku eksperymentach doszedłem do
wniosku iż winna jest karta graficzna riva128zx (bezfirmowa). Gdy zamiast
niej włożę jakąś inną na agp czy też na pci wszystko działa bez problemu. Na
starej płycie wszystko działało ok. Może ktoś mi poradzi co zrobić aby
pozbyć sie tego problemu (bez pozbywania się karty). Może to jakieś
ustawienia w biosie? Z góry dzięki za pomoc.
        Pozdrowienia