Re: i810-DC100 Co z ta pamiecia ?

Autor: Marek Czapelski (Czapelski_at_chip.pl)
Data: Wed 05 Apr 2000 - 20:18:10 MET DST

Dariusz Sylwester wrote:

> czy płyta z i810-DC100 moze obsłżyć max. 24 MB RAM systemu czy też ile
> się da np. mam 128 MB RAM to obsłuży i 64MB?

Pamięci mozna włożyć do 512 MB. Z tego część jest używana na pamięć
obrazu. Jej wielkość zależy od rozdzielczości, głębii kolorów itd.
Maksymalnie tego może być coś koło 20 MB. O tyle mniej pozostaje pamięci
na inne cele.

> Na płycie jest casch z 4MB dla bufora Z i tekstur w gierkach i
> aplikacjach 3D.

Tylko Z-bufor.

> Czy i800e tez to posiada?

Tak. Specjalnego Z-bufora nie mają tylko i810 ze znaczkiem "L" (czasem
nie ma go wcale). W takich do bufora używa się zwykłyego RAM-u. Jakość
jest taka sama, prędkość mniejsza.