Re: Big Hardware Problem - ACER 200 MMX

Autor: jacek (mercury_at_hades.ds1.agh.edu.pl)
Data: Wed 05 Apr 2000 - 15:07:56 MET DST

Janusz Podkoscielny wrote:

> Czesc.
>
> Mam nietypowy- jak sadze problem. Moj brat ma komputer Acer 200 MMX
> z wbudowanym modemem. Modem sie jednak zepsul i zakupiono nowy Zoltrix PCI
> Niestety ten nowy chodzi tylko po restarcie Windows i uprzednim usunieciem
> modemu z systemu. Po uruchomieniu nastepowala instalacja
> i do nastepnego restartu dzialao OKIe.
>
> Zostalem zatrudniony w roli serwisanta ;^). Zakonczylo sie to
> zgonem komputera ( i jesli ten stan sie przedluzy- mnie tez czeka zejscie
> ;) )

> [...]

jesli komputer wogole nie wstaje (nie odpala biosu) to moze znaczyc ze pewien
vir strzelal po biosie i mogl
uszkodzic procedure inicjalizacji niektórych szyn systemowych, to moglo sie
skonczyc zniszczeniem fizycznym sprzetu (plyty glownej). jest jeszcze 2
mozliwosc, jak tak wkladales i wyjmowales modem to
sam mogles uszkodzic plyte, ale z Twojego opisu wnioskuje ze to padl bios.
sprobuj wlaczyc kompa
z nacisnietym HOME, jesli to byl bios awarda to powinien zgrzytnac flopem,
jesli nie to nalezy zlomowac
sprzet (plyte). napisz cos wiecej to moze pomoge.
mercury