Re: Low format

Autor: trsr (trsr_at_ch.onet.pl)
Data: Tue 04 Apr 2000 - 14:51:15 MET DST

>Czy jest jakiś program (gdzie go można zazsać?) do niskiego formatowania
dys
>ków hdd.Miałem kiedyś płytę 486 gdzie była ta funkcja możliwa, jak mogę to
>robić dzisiaj?

1) zalezy jaki dysk posiadasz (a konkretniej jakiego producenta), bo w
wiekszosci przypadqw takie programy sa na stronach firm produkujacych dyski
danej marki.

2) Funkcja ta niestety nie jest bezpieczna dla nowszych dyskow (zwlaszcza
jesli to robi niedoswiadczony "fachowiec"), dlatego m.innymi zrezygnowano z
tej funkcji w BIOS-ie (no... jeszcze pojemnosc Eprom-u nie jest
nieskonczona).

3) Jesli masz problem z BAD Sectorami, ktore powstaly w wyniku wylaczenia/
zawieszenia komputera podczas zapisu, to sprobuj opcji odzyskiwania
uszkodzonych sektorow w programie Grzebacz (www.it.pw.edu.pl/~lysiak)

Pozdrawiam