Re: Plytki Wielokrotnego nagrywania ? jak to z nimi jest ?

Autor: Grzegorz Góra (grzegorz_gora_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 04 Apr 2000 - 12:31:02 MET DST

Tue, 04 Apr 2000 09:35:28 GMT, "Robert J." <robert_at_muza.com.pl>
napisał(a):

>jak to jest dokladnie z plytkami wielokrotnego nagrywania ?
>slyszalem ze:
>- mozna na nie nagrac potem zmazac wszystko i nagrac jeszcze raz - ale ile
>razy

Wystarczająco dużo {używam RW jako archiwum tymczasowe, by nie trzymać
zbędnych megsów na HDD, kiedy materiału na RW mam już sensowną ilość,
to przrzucam wszystko na {o wiele pewniejszy} nośnik, jakim jest CD-R}
Rada: na RW nie warto oszczędzać. Najlepiej kupić bardzo dobrej
jakości płytki {jakie? Nie mam jeszcze faworyta ;) }

>- mozna sformatowac i uzywac jak dysku znaczy usowac i dosawac pliki juz do
>istniejacej plyty - czy to prawda

Tak.

>i jakie sa + i -- ? czy cos trace

...troszkę megsów. Taka płytka po sformatowaniu ma ok. 540MB.

> czy jest
>to bezpieczne toznaczy czy nagle nie okaze sie ze nie widac jakis plikow
>ktorych nie usowalem itp ?

Hmm, a tu już się kłania prawo Murphy'ego i złośliwość rzeczy
martwych...

>i czy beda nagrane CD widziane w normalnym czytniku czy tylko w nagrywarce

Różnie, wszystko zależy od czytnika.
Nie jestem pewien, ale przy odczycie płytek nagrywanych pakietowo
zdaje się jest wymagany program typu DirectCD, PacketCD {niech mnie
ktoś naprostuje jeśli mącę...}

--
Pozdrówka
Grzegorz