Dysk > 2 GB

Autor: Cyprian Olszewski (cyprian_o_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 23:00:49 MET DST

Witam.

Ostatnio zdecydowalem sie na zakup nowego dysku do mojego
starego komputera i napotkalem problem.
Kupilem Samsung 20GB ale mój BIOS nie rozpoznal go. Przy
starcie po podlaczeniu dysku komputer zatrzymywal sie
w momencie, gdy mial wykryc ten nowy dysk.

Pozniej probowalem jeszcze podlaczyc Seagate 4GB ale bylo
to samo. Ponieważ Seagate mial zworke umozliwiajaca
ograniczenie jego wielkosci do 2GB, uzylem jej i BIOS
"zobaczyl" dysk.
Wnioskuje z tego, ze problemem dla mojej plyty glownej jest
rozpoznanie dyskow wiekszych niz 2 GB. Co mam robic,
zeby moc uzywac duzego dysku?

Moj komputer ma BIOS AMI 1.00.12.AX1, producenta plyty
glownej nie znam, w instrukcji nie ma o nim ani slowa.

Z gory dzieki z pomoc.

Cyprian