Re: soft cooler - badziewie??

Autor: Niziak (niziak_at_popnet.pl)
Data: Sun 02 Apr 2000 - 12:38:23 MET DST

mike mike_at_orfi.uwm.edu.pl wyskobał(a) ...
> Zauwazylem rzecz nastepujaca:
> pod odpaleniu soft coolera temp proca w ciagu
> 1 sek spada o okolo 8 stopni. Cos mi sie nie chce w to
> wierzyc...

Czemu ?
Soft coolery bazuja na wykonywaniu instrukcji HALT w chwili gdy procesor
nie jest zajęty (dlatego mierniki zajetosci proca pokazuja 100% - caly
wolny czas proca wypelnia softcooler). Niektore systemy operacyjne maja
ten mechanizm wbudowany w jadro (linux, win nt). Instrukcja HALT powoduje
zablokowanie procesora, dopoki nie otrzyma on sygnału RESET, NMI lub nie
odbierze przerwania.

Minusem tego jest to, ze procesor ciagnie prad impulsowo - co sieje
neizle zaklocenia - odczuwalne na niektorych kartach muzycznych i
tunerach TV.

--
Pozdrawiam!