Re: Upierdliwe pytania ..

Autor: Grzegorz Sawicki (gsawicki_at_shell.mt.pl)
Data: Sat 01 Apr 2000 - 00:24:29 MET DST

On Thu, 30 Mar 2000 11:24:57 +0200, "DooMiniK"
<doominik_at_wroclaw.eta.pl> wrote:

>Witam !!
>
>Wiem, że było na grupie (mam newsy z ostat. tygodnia ...), ale mam pytanie:
>
>1. Czy mogę puścić kabel UTP za oknem ???
>Chce połączyć dwa komputery w jednym domku willowym.
>Czy będą zakłucenia ???
>
>2. Czy może jeszcze raz ktoś mi podać układ splotów w kablu
>przy bezpość. połączeniu. (byle dokładnie - np. patrząc od takiej
>strony wtyku np. 12345678.

Nie chce zebys sie opieral na 100% na tym co zaraz napisze, ale
napisze to co mi kumel powiedzial. Ma on polaczone kilka kompow w
kilku blokach. Wszystko skretka, kabel utp pomiedzy blokami
pociagniety. Co kilka tygodni padal im hub. Nawet fachowcy (a moze
"fachowcy") nie wiedzieli o co chodzi, mysleli ze to cos z pradem,
uziemienie i inne bejery. W koncu okazalo sie ze jesli kabel jest na
powietrzu to koniecznie trzeba kupic przepieciowki. Z kazdej strony
kabla ktory idzie powietrzem zaklada sie takie gowienko, ktore
zabezpiecza siec przed jakimis przepieciami. Cena tego czegos to
podobno okolo 100zl za sztuke (a na kazdy kabel wlasciwie potrzeba 2
sztuki) od tej pory im wszystko juz dziala i hub sie nie spala.

--
Grzegorz Sawicki
       gsawicki_at_shell.mt.pl