Re: Abit Be6+ problem z kontrolerem ATA-66

Autor: Michal Tarasiejski (trans_at_szczecin.mtl.pl)
Data: Fri 31 Mar 2000 - 22:42:58 MET DST

Witaj,
ja sie ostatnio meczylem z Abitem BE6 II. Problem lezy w tym, ze po
wlaczeniu U66 na dysku (Fuj 8.6GB) i ustawieniu w Biosie HPT
UltraDMA4, to komp bardzo dlugo startowal W98 (w sumie sie nie
doczekalem). Ustawilem w Biosie U33 i nic. W koncu po probach na dysku
wylaczylem U66, HPT na UDMA2 i chodzi. Winda laduje sie kilkanascie
sekund. Wczesniej to kilka minut i czarno.
Co smieszniejsze, na moim dysku Fuj 20GB (plyta wprawdzie BE6) dysk
zaczal szybciej chodzic (duuuzo) jak w nim wlaczylem U66 i HPT na
UDMA4. Niby normalnie, ale jak dysk byl podlaczony do zwyklego
kontrolera na tej plycie (czyli tak jakbym HPT na UDMA2 ustawil) to
chodzil duuzo szybciej niz jak na HPT i UDMA2.
Troche zamotalem, ale mam nadzieje, ze mnie zrozumieliscie.

Pozdrawiam
Michal