Pytanko :-)

Autor: Jacek Kuchta (cacek_at_mercurius.pl)
Data: Mon 27 Mar 2000 - 14:21:08 MET DST

Czesc wszystkim,

Od pewnego czasu staram sie sledzic poczynania na rynku procesorow i ply
glownych. Niestety powoli mam kolomyje w glowie i zaczynam miec watpliwosci
jak zapewne wiekszosc z Was. Planuje zakup komputerka i mam wielki dylemat
wszystkim dobrze znany: jaki procesor + plyta ?
Mowiac szczerze zupelnie sie pogubilem w PIII Jezeli dobrze rozumiem PIII
dziala teraz na 133 MHz a BX nie do konca go obsluguje, czy tak? Powaznie
sie zastanawiam czy kupic Celerona czy PIII a jezeli to jakiego? A moze
lepiej poczekac? Jak to w ogole jest z ta czestotliwoscia vs BX w ogole? Nie
mam zadnego zaufania do AMD'kow - zawiodlem sie .
Generalnie komp mialby byc do zabawy (nie dla mnie) i do grafiki.
Zastanawialem sie nad plyta Abita i dwoma Celeronami. Niestety nie znam sie
dobrze na budowie tego dziadostwa i na zagadnieniach dwuprocesorowosci. Jak
to naprawde jest. Slyszalem, ze tak naprawde wykorzystuje sie jakies 50%
mocy drugiego procka. Gleboko sie zastanawiam czy warto pchac kase w PIII
??? Jaka jest tak naprawde roznica uzytkowa dla przecietnego czlowieka? Co
sie traci a co zyskuje w pojedynku pomiedzy Celeronem i PIII ? Czy duza jest
roznica w obrobce, tworzeniu grafiki (Photoshop, 3DMax) ?

Co do plyty to myslalem nad Abitem lub Asusem, ale moze cos innego byscie
polecali?
Zdaje sobie sprawe, ze co czlowiek to zdanie, ale moze mnie jakos
nakierujecie.