Re: ABIT BE6 II - Ratunku - Podsumowanie

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 24 Mar 2000 - 13:01:38 MET

> 1) Problem nie lezy w kombinacji plyta ABIT BE6 II/Celeron 466 jako
> takiej,
> lecz w ewentualnym uszkodzeniu jednego z powyzszych.

Tak lub tez uszkodzeniu innych komponentow, byc moze zlej
konfiguracji

> 1a) Czy jesli plyta i proc sa dobre, to przyczyna moze lezec gdzies
> indziej.
> Gdzie?

Moze to byc wina uszkodzonych pamieci, zlej konfiguracji
komputra/windows

> 1b) Jak to jest z tym co napisal kilka dni temu "Wigwam":

Mnie wydaje sie to najbardziej prawdopodobne.
Po prostu niektore sloty PCI wspoldziela przerwania (IRQ)
(HTP366 i PCI#3),
a niektore urzadzenia tego "nie lubia" (nie umozliwia tego OS,lub drivery),
Tymczasowo mozesz sobie sciagnac instrukcje ze strony
abita w pdf, zebys mogl rzetelnie zaatakowac nierzetelny serwis

> 2) ABIT BE6 II jest plyta z tzw. "wyzszej polki" wiec na pewno ma pomiar
> temp.
> procka
> Jest on realizowany za posrednictwem;

Diody termicznej wbudowanej na stale w procku. Jednak przejsciowki
z "nizszej polki" moga nie przekazywac sygnalu z tej diody do plyty i stad
brak odczytu

> a) radiatora - potrzebny taki z kabelkiem z trzema zylami podpiety do
> plyty glownej.

Nie, to sluzy do odczytu predkosci obrotowej

>Z tego co udalo mi sie dojrzec w serwisie (wczesniej nie moglem bo
> mialem plomby) wiatraczek na radiatorze jest zasilany bezprosrednio z
wiazki
> kabli z zasilacza.

No to nie bedziesz mial odczytu predkosci wentylatorka. Co to za serwis?
Od dawna juz sie nie stosuje takiego polaczenia, bo wiekszosc plyt
ma specjalne wejscia na wentylatorki( Fan1, Fan2..), ktore umozliwiaja
pomiar predkosci.

> b) kabelka z termistorem, ktory jest w komplecie z plyta - ktorego nota
> bene
> nie dostalem. Wtedy sobie go przyklejam gdzies kolo procka - gdzie
> dokladnie?

Do dodatowy termistorek i mozesz sobie przykleic, gdzie chcesz
(oczywiscie w zasiegu kabla) - mozesz np. mierzyc sobie goraczke :)
A tak na powaznie to mozesz przykleic go np. na procesor grafiki

> U mnie na razie byla pokazywana tylko temp. System 1. Czego to jest
> temperatura?

Mozna uznac, ze jest to temeperatura wnetrza obudowy i o ile mi wiadomo
czujnik jest umieszczony gdzies w okolicach slotu procesora

Dodatkowo polecam nowy bios QJ do BE6 II + nowe drivery ze strony
High-Pointa 1.22. Sprawdz czy panowie z serwisu dobrze podlaczyli dysk
UDMA66 (80-zylowy kabel, czarna koncowka do dysku, niebieska do plyty)
i czy dysk przestawili na UDMA66 (producenci udostepniaja odpowiedni soft
do tego, czasami wypuszcaja dyski przestawione na UDMA33)
Roger