Re: HD "skrobie" kiedy ma ochote

Autor: Dariusz Flaga (NOSPAM.dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 12:33:45 MET

> Czesc !
> Czy to normalne, ze moj HD w czasie pracy lub giercowania czyta sobie cos
> lub zapisuje (po prostu "skrobie" sobie), powodujac np. w czasie gry znaczne
> jej spowolnienie. Nie wyswietla przy tym komunikatow i na pewno nie jest to
> zapisywanie stanu gry itp.
> Najbardziej boje sie tego w momencie gdy jestem w internecie, bo nie wiem,
> czy mi jakies insekty nie wpychaja sie na HD.

Oprocz programow / systemu ktory co jakis czas cos czyta / zapisuje przyczyna
tego moze byc rekalibracja termiczna. Dysk co pewien czas zapuszcza sobie sam
procedurke polegajaca na odczycie wybranych danych z roznych miejsc (zwykle
skrajnych) dysku i odpowiednio dopasowywuje parametry pozycjonowania i odczytu
do biezacego stanu. Dysk sie zwykle troche grzeje, a jak cos sie grzeje to sie
troche zmienia ... wiec m.innymi wlasnie po to czasami sie to robi, aby w roznych
warukach pracy dysk chodzil optymalnie.
Jezeli podczas tego "manewru" LED od HDD sie nie zapala, to zapewne jest wlasnie to.
Poza tym bodajrze WD opracowal jakis patent monitorowania i testowania powierzchni
dysku w tzw.miedzyczasie (miedzy odczytami i zapisami), ale to pewnie nie jest to.

--
Pozdrawiam - Darek.