Arghh! P O M O O C Y (dlugie)

Autor: Mr.Jack (mrjack_at_cavern.pl)
Data: Wed 22 Mar 2000 - 16:17:50 MET

Konf. kompa:
AMD k6-2 3dnow 350mhz krecony na 400 mhz
Plyta glowna Gigabyte GA-5aa
96MB RAM 100mhz
CD ROM ASUS 50x
2 x HDD (Fujitsu 13GB, Samsung 1,9GB )
V3 2000 krecone na 160 mhz (zamontowany wiatraczek od p100)
SB 128
Modem Zoltrix Phantom
WIN98PL

Problem:
Mam dwa powazne problemy z moim ukochaniutkim kompem. Pierwszy - wieszaja mi
sie wszystkie gry (oryginaly!) pod DirectX (D3D); inna sprawa - po zapisaniu
jakiegos pliku na pulpit nie pojawia mi sie jego ikonka - zawsze musze
wciskac "Odswiez Pulpit" aby ja zobaczyc, a czesto tez nawet i to nic nie
daje - plik pojawia sie dopiero wtedy gdy zapisze na pulpit inny plik (wtedy
dopiero pojawiaja sie oba).

Proby rozwiazania:
kilkukrotna reinstalacja systemu, instalowane z wielu plytek, na roznych
dyskach; "odkurzanie" komputera, czyszczenie; dodawanie nowych zrodel
chlodzenia; zdejmowanie obudowy; zamiana miejscami kart rozszerzen, wymiany
paskow HDD, zmiany w konfiguracji BIOSU, instalowanie roznych sterownikow do
karty graficznej, rozne wersje DX (6.1, 7.0eng, 7.0pl, 7.0a), wylaczanie w
windowsach poszczegolnych podzespolow (karta muzyczna i modem, praca z 1 lub
2 podlaczonymi dyskami).

Wnioski:
Nie potrafie wyjasnic wieszania sie gier pod DX. Wszystko (co ma mozliwosc)
pieknie chodzi pod Glide i OpenGL. Testowany Rally 99 pl (oryg.) nie wiesza
sie na innym komputerze z banshee (tez dx) - cel 333, 64 RAM. Co ciekawe
jakis czas wczesniej nie mialem absolutnie zadnych problemow tego typu.
Dopiero po tym jak lekko padl mi dysk 1.9 GB (sporo zlych sektorow) zaczelo
sie cos dziwnego dziac. Ale nie sadze, zeby to byla jego wina, bo niedawno
kupilem nowiutki dysk i nadal jest to samo. W gre tez raczej nie wchodza
uszkodzone podzespoly komputera (karta, pamieci itp), gdyz jak wspomnialem
na innych sterownikach nie ma problemu, dotyczy on jedynie DX (D3d).
Wykluczam tez zle chlodzenie komputera i zakurzenie podzespolow - czyscilem
wszystko i chlodzilem nawet komp wentylatorem domowym (co sie smiejecie...
:) - to samo. Uruchamialem gry po swiezo zainstalowanym systemie - win98pl,
sterowniki karty dzwiekowej, graficznej i modemie, dx 6.1, lub 7.0 , lub
7.0a. To samo. Rece opadaja... :_((

Czy ktos potrafi mi pomoc?
Moj komputer stal sie prawie bezuzyteczny :(

--
Mr.Jack
ut_at_ut.org.pl