Re: Problem z ZOLTRIX'ami

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Wed 22 Mar 2000 - 06:41:32 MET

Użytkownik "KZ" <zbila_at_yoyo.pl> napisał w wiadomości
> Dostałęm w swoje ręce dwa modemy Zoltrixa: FMV33,6 oraz 56k (symbolu
> nie znam)
> Obydwa nie dajš się zainstalować pod WIN -system ich nie widzi.
> Prawdopodobnie przyczyna leży po stronie ich softu. Wniosek taki
> wysunšłem po odpaleniu Modem Doctora. Obydwa modemy zostały znalezione
> na COM'ach lecz przy testowaniu ich procesorów programik wykazał
> błędy.
> Stšd moje pytanie: w jaki sposób wgrać soft do EPROM'u procesorów. O
> ile wiem jego uaktywnienie za pomocš programików do upgrade nic nie
> [...]
Podejrzewam, że oba mają uwalone przekaźniki, więc przeprogramowanie nic nie
pomoże. Zresztą tylko na modemie 56K można robić upgrade do V90.
Po drugie, możesz wejść na stronę Zoltrixa, zobaczyć, co to za modemy i
ściągnąć właściwe pliki inf do ich instlacji.
Po trzecie, przed ponowną próbą instalacji pomóż trochę Windowsom. W BIOS-ie
wyłącz nieużywane porty COM, modemów nie ustawiaj na COM4, w Windows w
trybie awaryjnym pousuwaj wszystkie zainstalowane porty COM i modemy. Może
wtedy dadzą się zainstalować.
Po czwarte, zawsze możesz spróbować instalacji przez "Dodaj nowy sprzęt"
Po piąte - istnieje możliwość, że Modem Doctor zresetował oba modemy do
ustawień fabrycznych - amerykańskich, więc w Polsce nie mają prawa działać.
Będziesz musiał od nowa zainicjować rejestry modemów. Niestety, właściwych
init stringów nie mam pod ręką.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
*  Czy Twój Clipper już odnalazł swoją przystań?           // MUSK //