Re: Programy edukacyjne dla dzieci uruchamiane zaraz po wlaczeniu komputera

Autor: Zbigniew Nowacki (zbyszek_at_pegaz.bptnet.pl)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 14:06:07 MET

<zwirek_at_netra.bielsko.pl> wrote in message news:38d640a4.26491761_at_wingate...

> Sam napisalem w TurboPascalu prosty programik przepytujacy
> z tabliczki mnozenia, ktory zakonczy dzialanie (czyli pozwoli
> uruchomic komputer) dopiero po 20 poprawnych odpowiedziach.
> Skutecznosc tego programu jest dosyc duza, bo 9-cio letni "tester" nie
> ma juz problemow z tabliczka w szkole.

Super ! Moze opublikuj ? Magdalena na pewno chetnie by wrzucila na serwer.
A jak sobie radzisz z niepozadanym modyfikowaniem autoexec.bat ? czy dzieci
do tego nie dorosly ?

> Teraz chcialbym mojemu "testerowi", przy kazdym wlaczeniu komputera,
> zadac kilka pytan z ortografii albo kazac przeczytac czytanke i
> odpowiedziec na jakies pytanie.
> Znacie jakies gotowe programiki tego typu?
>
> Moze macie jakies pomysly jak napisac taki programik. Najlepiej bez
> koniecznosci przepisywania slownika ort., albo ksiazeczki z
> czytankami. Czy mozna gdzies w sieci znalezc takie czytanki dla
> dzieci?

Sa takie stare programy, ale niestety bez wymuszania...
Najprosciej bedzie napisac program dokonujacy testu wyboru na podstawie
danych
w pliku. Byloby to uniwersalne rozwiazanie do wszystkich zastosowan.

ZN